23. juli 2012

Pif paf og zpaghetti hæklet puf

Petrolumsblå puf hæklet i Hooked Zpaghetti. Der er brugt to ruller, så den er blevet forholdsvis stor. Men det er kun godt. 

På undersiden af puffen har jeg lavet et åbne/lukke system, så indholdet kan tages ud igen uden garnet ødelægges. Inspirationen til dette er fra Memento Vivere. En blog der absolut er et besøg værd og som i øvrigt har lagt en DIY (HER) på en hæklet puf, næsten magen til min.

Egentlig hæklede jeg den for et par måneder siden. Men det er ikke altid, jeg gennemtænker mine projekter helt. Så det kom meget bag på mig hvor grim den blev når jeg fyldte den med to mønstrede puder og en dyne. Farverne kunne ses gennem garnet og den blev hurtig helt uformelig. Sådan fik den lov til at stå lidt i stuen, mens jeg blev mere og mere frustreret over den. 
Men så en dag kom der hjælp fra uventede kanter. Min svigermor, en erfaren håndarbejdskvinde, havde tømt en gammel madras for fyld (noget der hedder twist) og gav mig besked på at fylde puffen med det... Lidt mistænksom fuldte jeg hendes råd. Først syede jeg et inderbetræk i en matchende blå farve, hvorefter der røg twist i for alle pengene. Twist gjorde puffen pæn rund, plus den bled tung - ligesom jeg havde forestillet mig den skulle se ud!! 

Endelig er det lykkedes mig at fremstille noget, som alle beboerne i lejligheden er tilfredse med og glade for - selv min mand!!!


4 kommentarer:

  1. Hejsa!

    Fed puf! Jeg er sikker på, du bliver glad for den. Jeg er i al fald rigtig glad for den, jeg har lavet. :-) Tak fordi dine pæne ord om mig og fordi du linker til min DIY. Idéen til åbne/lukke-systemet har jeg faktisk fra Yarnfreak, så den kan man næsten ikke kreditere mig. Måske fremgår det ikke godt nok i min DIY, at jeg har idéen fra dem...? Hm, så må jeg vist skrive det tydeligere.

    God fornøjelse med puffen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er allerede meget glad for den :)

      Slet
  2. Hvis du mangler opbevaringsplads, kunne man jo lave inderpuden som en art vadsæk hvori du puttede gæstedyne og pude. Hvis du stopper den hårdt nok tror jeg resultatet bliver nogenlunde det samme.. Den er ellers godt nok flot.. Jeg har desværre bare ikke plads til en (eller evnerne til at hækle, så det er godt det samme)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lea.
      Tak for tippet. Jeg har også læst flere steder i blog-land, at det er dyner og puder, som bruges til fyld. Og ideen er jo super smart hvis man alligevel bare skal opbevare dynen.
      Men jeg har faktisk prøvet med både dyner og puder. Det bliver ikke det samme overhovedet. Forskellen er primært formen, som hurtig bliver eget ujævn. Dernæst er det svært at få den hård og tung nok.

      Kh Ditte

      Slet