17. april 2012

Blog og Barsel

I sommers fødte jeg mit lille menneskebarn og tænk sig, nu er der ikke lang tid til hun bliver ét år. Det er slet ikke til at begribe. Kan kun alt for tydeligt huske alle smerterne og lidelserne ved veerne, fødslen og ikke mindst amningen. Men samtidig kan jeg også huske hvor fantastisk Alberte har været gennem hele forløbet. Tænk sig at jeg virkelig fortjener at må være hendes mor, resten af mit liv. Det vil jeg være evig taknemmelig for.

I min verden er hun selvfølgelig stadig min lille bitte baby. Men jeg kan godt se på tøjet at der er sket en hel del i hendes snart 10 måneder lange liv. Så er der ikke noget at sige til at man kan få lidt ondt i ryggen, hvis jeg bærer for meget på hende!!

Selvom jeg ikke længere selv er på barsel, fylder menneskebarnet meget i min bevidsthed dagen lang. Og jeg ved fra andre kommende og nybagte førstegangs mødre at de har det på samme måde. Min coping-strategi var/er at surfe på nettet efter inspiration, anbefalinger, debatter og udstyr - ja, man er vel født i et forbrugersamfund. Og igennem tiden har jeg opsnuset en del kvinder, som blogger om baby og barsel. Så hvis du har det ligesom jeg, så kig nærmere på nogle af de nedenstående blogs. Trods forskellig kvalitet er de alle er et besøg værd:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar