7. marts 2012

Hæklet Barnevognstæppe

Her er mit store "projekt den søde ventetid".


Mens jeg var gravid, hæklede jeg dette tæppe i granny stripes. Det er ikke altid nemt at tænke tilbage på ens graviditet som noget behageligt. Men når jeg sad og hæklede løs på dette tæppe, kunne jeg glemme ømme foder samt de andre graviditetsgener, og blot glæde mig over det lille væsen inde i maven, som sparkede og hikkede. Ja, den følelse jeg havde der må definitionen af den søde ventetid.

Og en graviditet er laaaang og derfor endte tæppet også med at blive ret stort (100x70 cm)


I dag bruger vi det primært i barnevognen, men nogle gange kan det også forvandles til en farverig hule.

6 kommentarer:

  1. Meget fint tæppe. Kunne du måske ligge en opskrift ind, eller beskrive hvordan du har gjort det? Det er virkelig lækkert.

    SvarSlet
  2. Hej Malene.
    Der er ikke en konkret opskrift på tæppet. Men hvis du googler Granny Stripes, kan du finde forklaringer på hvordan mønstret kan laves. Og så kan du bare lave det i den størrelse og kvalitet du ønsker. Det er et nemt mønster, når først man er i gang. Ikke noget med at tælle masker og holde styr på omgange.
    Jeg har brugt Wilfert's Algodon, som er en god økologisk bomuld.
    Håber du kan bruge mit svar. Ellers er du velkommen til at skrive til mig igen :)

    // Ditte

    SvarSlet
  3. Tusind tak for svar. Det vil jeg lige google.

    SvarSlet
  4. Jeg kan godt se, det er ret enkelt at lave, men hvor er dit tæppe blevet smukt! Farvevalget er dejligt, og så ser det bare flot ud.

    SvarSlet
  5. Hvor er dit tæppe også fint. Dejlige afdæmpede farver du har valgt. Spændende om jeg nogensinde bliver færdig med mit!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Tror nu nok du skal blive færdig :)

      Slet