3. marts 2012

Gul Gyngestol

Den hvide gyngestol er fra mit barndomshjem. Da jeg valgte at forlade reden, fik jeg lov til at få stolen med. Oprindeligt var stolen beklædt med brune fløjlshynder, som min mor havde syet. Da jeg fik stolen, lavede jeg et sæt grønne hynder og syntes selv det var ret flot. Men Uffe kunne ikke udstå hynderne og mente at stolen var flot som den var – hvilket han har fuldstændig ret i. Men nu står stolen på børneværelset og bliver brugt til at vugge i de sene nattetimer. Og da stolen på ingen måde er komfortabel at sidde i, har jeg valgt at lave nye puder til den.

Det giver nogle dejlige farver til rummet. Gule puder og en lille naiv ugle i hjørnet.

2 kommentarer:

  1. Jeg synes altså også den er smuk i sin enkelthed. Jeg arvede en i træ og tog fluks puderne af og har bare en lille hay pude til lænden. Vidste du at det faktisk er en design klassiker lavet af Illum Wikkelsø.:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maiken.

      Ja, du har helt ret i at stolen er super flot i sig selv. Men jeg synes desværre ikke den er så komfortabel, når man skal sidde der i længere tid. Så puderne er mest et nødvendigt onde ;-)

      Slet